onsdag 16 februari 2022

Kontaktinfo

 

Hej igen!

Så bra att du hittat hit. Jag heter som sagt Emma och blir 42år i höst. Jag har tre barn, man, hund, katter och en häst. Vi bor här i Skurup. Alla utom hästen som bor en bit utanför byn. Jag tog min lärarexamen 2005 och har sen dess jobbat i grundskolans alla stadier och även i särskolan. Jag älskar mitt jobb! Jag har jobbat i kommunen sen 2007 och på Rutgerskolan sen 2009. Alla barnen känner mig redan då jag haft dem i bild och musik förra läsåret. Detta läsår har jag fram till nu jobbat i flexgruppen. Dit går elever som behöver extra stöd i speciellt matematik. Jag och Carita har fått förmånen att kunna arbeta tillsammans i klassen. Jag har varit i klassen så mycket som mitt andra uppdrag tillåtit de senaste två veckorna. Detta för att övergången ska vara så smidig som möjligt för era barn. Jag kommer därför också att låta dagarna se så lika ut som det går. Vi kommer att fortsätta med morgonpromenaden och läsläxan. Engelska glosor väntar vi med för stunden. 

Denna termin kommer vi att genomföra de nationella proven i matematik och svenska. Mer info om detta kommer. Jag kommer även att dela all info som jag får  om övergången till åk 4. 

Jag använder gärna digitala hjälpmedel och ser därför en blogg som ett fint pedagogiskt hjälpmedel. I bloggen är eleverna delaktiga i vilken information som ni föräldrar får och genom att vi skriver inläggen tillsammans blir det både nyttig repetition av information och en utvärdering av dagen/veckan. Det blir också tydligare för eleverna vilket arbete vi faktiskt gör under en dag. T.ex så leker vi inte bara med vatten, utan vi lär oss också enheterna dl och l. Det är så klart kul att leka med vatten, men det ena utesluter ju inte det andra. Det är viktigt att vi sätter ord på vårt lärande och gör det synligt hur mycket vi faktiskt lär oss här i skolan. Lusten att lära är väldigt viktig för mig. Vi ska ha kul tillsammans samtidigt som vi lär oss en massa!

Behöver du komma i kontakt med mig så finns jag på denna e-postadress; emma.sildwallenberg@skurup.se eller 0702033090 (mitt privata nummer) Det går även bra att skriva en kommentar här på bloggen. 


2 kommentarer:

  1. Hej och Välkommen Emma,
    Kul med en blogg ser fram emot spännande och intressanta inlägg
    Med vänlig hälsning
    Robert Kipowski
    robert.kipowski@gmail.com

    SvaraRadera
  2. Hej Robert!
    Tack så mycket. Jag hoppas att vi kommer att ge er mycket roligt att titta på, läsa och prata om.
    Emma

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.